SELEBRITI yang terkenal dengan kisah penghijarahannya, Mizz Nina menyambut ulang tahun kelahiran anak angkatnya, Musa yang pertama hari ini.

Bersyukur dikurniakan anak kecil yang menjadi penyeri hidupnya, Mizz Nina berkongsi perkembangan Musa yang semakin bijak dan disenangan ramai dalam memberi kebahagian dalam hidupnya.

“To my sayang Musa, hari ini awak berumur 1 tahun, Alhamdulilah, saya bersyukur kepada Allah kerana mempunyai awak dalam hidup saya, awak benar-benar bayi yang istimewa, terlalu comel untuk mengendalikan mashaaAllah.

“Awak suka ketawa, bertanya khabar semua orang dan sangat mesra! Anda juga suka berkongsi makanan anda dengan orang lain dan anda membawa kegembiraan kepada setiap orang yang bertemu dengan anda - benar-benar hadiah dan amanah yang saya harap saya dapat menjaga dengan cara yang terbaik,” katanya.

Bekas isteri vokalis Hujan, Noh Salleh itu berkongsi perkara berkenaan di akaun Instagram miliknya.

Menerusi kemas kini yang sama, Mizz Nina memuat naik fotonya bersama Musa dengan wajah yang dilindungi dengan emoji.

Dalam pada itu, Mizz Nina turut menitipkan doa dan ucapan buat buah hatinya.

“Ku persembahkan dia kepada-Mu, pilihlah dia sentiasa berada di bawah naungan, perlindungan, petunjuk, rahmat dan keampunan-Mu.

“Berkatilah dia dengan ilm dan hikmah, merendah diri, sabar, budi pekerti yang baik, kesihatan yang baik, sahabat dan guru yang soleh, kurniakan tarbiyyah yang baik, bantulah dia membesar dan belajar dari kesilapan dan kegagalannya, dan pastikan dia sentiasa di atas landasan Al-Quran dan Sunnah.

“Semoga ia menjadi panduan baginya dalam apa jua pilihan untuk dilakukan dalam kehidupan ini. Yang terpenting semoga beliau meninggalkan legasi yang kukuh dan menjadi cahaya untuk ummah Aameen.

“Allah loves you sayang musa, I love u, your bapak & all your mummies love u too,” ucapnya.

Musa merupakan anak angkat sewaktu Mizz Nina dan Noh masih bersama. Pasangan itu bercerai pada Ogos lalu selepas 11 tahun hidup bersama. Mereka tidak dikurniakan zuriat. -Gempak