JEMPOL:Mendiang anggota Pasukan Gerakan Am (PGA),  Koperal Baharuddin Ramli yang maut akibat ditembak
dalam kejadian berbalas tembakan di sempadan Malaysia -Thailand pada Selasa selamat dikebumikan di kampung halamannya di Tanah Perkuburan Kampung Orang Asli Sungai Sampo, di sini tengah hari Rabu.

Upacara pengebumian yang dilaksanakan mengikut istiadat polis itu selesai kira-kira pukul 12.30 tengah hari dan dihadiri isteri mendiang, Relow Ko, 48, bersama tiga anak mereka selain kaum keluarga dan sahabat-sahabat Baharuddin.

Hadir sama bagi memberi penghormatan terakhir ialah Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador, Ketua Polis Negeri Sembilan, Datuk Mohamad Mat Yusof dan Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam ( KDNKA), Datuk Seri Abd Rahim Jaafar.
 
Terdahulu, jasad Baharuddin tiba ke rumah bapa mendiang di Kampung Orang Asli Sungai Sampo sekitar pukul 3.40 pagi tadi bagi memberi peluang kepada ahli keluarga dan sahabat handai untuk memberi penghormatan terakhir.

Dalam kejadian pada pagi Selasa, mendiang Baharuddin yang bertugas di pos sempadan Malaysia -Thailand terbunuh akibat ditembak sementara rakannya, Norihan a/l Tari, 39, pula mengalami kecederaan parah dan kini dirawat di Hospital Tuanku Fauziah, Kangar, Perlis.

Sehingga kini, seramai 18 lelaki termasuk tiga warga Thailand direman antara empat hingga tujuh hari bermula hari ini di Kangar bagi membantu siasatan kejadian itu.

BACA: Anggota PGA maut ditembak di sempadan Malaysia-Thailand

BACA: Anggota PGA ditembak: "Suami tinggalkan kami sebagai wira negara" - Isteri

BACA: Anggota PGA maut ditembak: 18 individu direman empat hingga tujuh hari