KUALA LUMPUR: Orang ramai yang telah mendaftar sebagai penerima vaksin melalui aplikasi MySejahtera secara automatik layak menebus minuman percuma Chatime menerusi promosi ‘beli satu percuma satu’.

Pengarah Urusan Kumpulan Chatime Malaysia, Aliza Ali berkata, inisiatif di bawah ‘Lindungi Diri Dapatkan Chatime’ itu adalah langkah pihaknya untuk menyokong, mempromosi dan memberi kesedaran positif dalam membantu Program Imunisasi COVID-19 Kebangsaan (PICK).

"Kami percaya bahawa dalam setiap perniagaan, terutama perniagaan langsung kepada pengguna seperti Chatime, tanggungjawab dan peranan kami juga ialah menyokong, mempromosi dan memberi kesedaran positif dalam membantu agenda vaksinasi nasional.

“Oleh itu, kepada sesiapa yang sudah mendaftar vaksinasi di aplikasi MySejahtera akan mendapat minuman melalui beli satu percuma satu,” katanya dalam satu kenyataan pada Selasa.

Sementara itu, syarikat tersebut turut menyerahkan sebanyak 400 minuman kepada barisan hadapan yang bertugas di Pusat Pemberian Vaksin (PPV) Pusat Dagangan Dunia Kuala Lumpur (WTC KL).

Ia sebagai tanda terima kasih kepada barisan hadapan yang berkhidmat tanpa mengenal erti penat dan lelah dalam menangani wabak COVID-19.

Pengarah Eksekutif Chatime Malaysia, Widayu Latiff berkata, pihaknya memahami jenama dan produk memainkan peranan besar kepada masyarakat.

“Chatime memahami bahawa jenama dan produk seperti kami memainkan peranan yang sangat besar dalam masyarakat dan kami selalu menerapkan peranan ini dalam DNA jenama Chatime.

“Oleh itu, ‘Chatime Communi-Tea’ telah diwujudkan sebagai salah satu fokus CSR yang diselaraskan di seluruh negara. Inisiatif terbaru ‘Lindungi Diri Dapatkan Chatime’ ini merangkumi objektif ‘Communi-Tea’ ini,” katanya.

Kempen promosi ‘beli satu percuma satu’ itu berlangsung sehingga 15 Julai 2021 di semua cawangan Chatime seluruh negara serta tertakluk kepada terma dan syarat.