Bapa kandung dan ibu tiri kanak-kanak berusia sembilan tahun yang mati dipercayai didera dalam kejadian di Taman Vista Jaya, Lukut, Port Dickson semalam, direman tujuh hari oleh Mahkamah Majistret Port Dickson hari ini.

Perintah tahanan reman sehingga 8 Februari ini, dikeluarkan Majistret Siti Khairiah Abd Razak terhadap suspek yang masing-masing berusia 38 dan 34 tahun.

Terdahulu, kedua-kedua suspek yang memakai pakaian lokap berwarna jingga, dibawa ke pekarangan mahkamah sekitar 9.10 pagi tadi dengan menaiki trak polis.


Penahanan terhadap suspek yang juga bertugas sebagai anggota tentera dan isterinya yang merupakan suri rumah itu bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

Semalam, Astro AWANI melaporkan, kanak-kanak malang, Nur Aina Nabihah, disahkan meninggal dunia sekitar jam 12.30 tengah malam kelmarin dipercayai akibat didera.

Terdahulu dia ditemui tidak sedarkan diri oleh ayahnya sebelum dibawa ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban dan disahkan meninggal dunia oleh pegawai perubatan.

Jenazah kanak-kanak itu selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kepayang Fairpark Ipoh, Perak malam tadi.

BACA: Kanak-kanak maut didera, patah rusuk, cedera usus. Bapa dan ibu tiri ditahan