HULU TERENGGANU: Seorang lelaki maut apabila kereta dipandu dirempuh kenderaan lain ketika membuat pusingan U mengejut di Kilometer (KM) 2 Jalan Ajil menghala Kuala Berang di sini pada Khamis.

Dalam kejadian kira-kira jam 1.50 petang itu, mangsa, Mohammad Zawawi Abdullah, 61, disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian.

Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Deputi Superintendan Mohd Adli Mat Daud berkata, mangsa yang memandu kereta jenis Perodua Kancil dilanggar kenderaan pacuan empat roda Toyota Hilux dipandu seorang pengurus syarikat ketika membuat pusingan U di hadapan sebuah kilang.

"Siasatan awal mendapati kenderaan pacuan empat roda berada di lorong kanan menghala ke Kuala Berang sebelum kereta mangsa yang berada di lorong sebelah kiri tiba-tiba masuk ke laluannya untuk membuat pusingan U.

"Keadaan itu menyebabkan pemandu Toyota Hilux tidak sempat mengelak dan menekan membrek lalu melanggar bahagian tepi sebelah kanan kereta mangsa sebelum ia terbabas ke kawasan berumput sebelah kiri jalan," katanya kepada pemberita di sini pada Khamis.

Menurut Mohd Adli, pemandu Toyota Hilux tidak mengalami kecederaan, manakala mangsa yang meninggal dunia dibawa ke Unit Forensik Hospital Hulu Terengganu untuk bedah siasat.

"Mangsa disahkan meninggal dunia oleh pegawai perubatan bertugas.

"Kes tersebut disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987," katanya.


Artikel asal di Sinar Harian