Rata-rata pelayar laman sesawang Astro Awani.com bersetuju dengan rancangan pembangunan semula Flat Pekeliling di Jalan Pekeliling yang dilaksanakan oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

Berdasarkan tinjauan undian yang dikelolakan oleh Astro Awani.com mendapati 55.88 peratus orang bersetuju dengan rancangan pembangunan semula itu manakala, 41.18 peratus pula tidak bersetuju manakala 2.94 peratus pula gagal memberikan pendapat mengenai perancangan tersebut.

Malah, melalui Facebook Astro Awani.com, warga media sosial juga turut meluahkan persetujuan mereka terhadap rancangan pembangunan semula kawasan flet tersebut namun pembangunan yang mereka berkehendakan adalah pembangunan perumahan mampu milik kepada rakyat.

Seorang pengguna Facebook, Firman Adi Rahmana Norsalim berpendapat bahawa pembangunan semula kawasan tersebut perlu dilakukan namun bukanlah untuk menjadikannya sebagai pusat komsersil.

Sebaliknya, dia mencadangkan bahawa jika boleh dipertimbangkan untuk menempatkan kuarters kerajaan bagi membela segelintir kakitangan yang berdepan dengan masalah tempat tinggal ekoran harga sewa yang tinggi di ibu kota.

Izaharuddin Mohd Yusop pula berpendapat tanah dikawasan itu sewajarnya dibangunkan projek perumahan mampu milik terutama yang berpendapatan RM2500 ke bawah dan seharusnya nasib rakyat terus dibela kerajaan dan diberi ruang untuk maju.

Sementara itu, ramai pengguna Twitter juga turut bersetuju dengan pembangunan semula kawasan tersebut dan ada juga yang berkongsi kenangan lalu mengenai Flat Pekeliling.