KUALA TERENGGANU: Polis percaya mayat tanpa identiti yang ditemui rentung di tepi jalan di Kampung Padang Air, Kuala Nerus dekat sini, pada Sabtu lalu adalah seorang wanita.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu, Asisten Komisioner Mohd Marzukhi Mohd Mokhtar, berkata kesimpulan awal itu dibuat berdasarkan bentuk fizikal mangsa termasuk pemeriksaan terhadap betis kanan mangsa yang tidak terbakar.

"Kita percaya mangsa adalah wanita, namun punca kematian mangsa sukar ditentukan kerana mangsa dipercayai sudah meninggal dunia sebelum dibakar.

"Sebahagian besar anggota badan mangsa sudah terbakar kecuali betis kanan dan keadaan itu menyukarkan kita untuk mengenal pasti punca kematiannya," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

BACA: Mayat dengan kesan terbakar seluruh badan ditemukan di tepi jalan

Katanya, polis sedang menyiasat pelbagai sudut termasuk kemungkinan mangsa berada dalam senarai kes orang yang dilaporkan hilang sebelum ini.

Jelasnya pihaknya ada menerima satu laporan daripada orang awam yang mendakwa mangsa adalah ahli keluarga mereka dan  ujian asid deoksiribonukleik (DNA) akan dijalankan.

Sabtu lalu, seorang tukang sapu menemui mayat tanpa identiti yang rentung hampir keseluruhan badan di tepi jalan di Kampung Padang Air di Kuala Nerus.

Kejadian disedari lelaki terbabit ketika mahu memulakan tugasnya di lokasi kejadian kira-kira 7.15 pagi sebelum ternampak asap di dalam semak berhampiran.