Mayat mendiang Puah Geok Tin, 57, wanita warga Singapura yang dilaporkan hilang ketika berkayak di Mersing, Khamis lepas, akan dibawa pulang keluarganya ke Singapura pagi ini.

Anak bongsu mendiang, Louis Pang, 24, berkata mayat mendiang telah melalui proses bedah siasat pasukan forensik Hospital Kemaman kira-kira pukul 12 tengah hari Khamis, dan selesai pada 3.30 petang.

"Saya dan keluarga mungkin akan bawa pulang mayat ibu (mendiang) awal pagi esok untuk mengelak perjalanan malam yang kurang selamat," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Hospital Kemaman.

Katanya, masih terdapat beberapa proses dokumentasi yang perlu disiapkan sebelum mayat mendiang boleh dibawa balik ke negara asal.

Louis turut menzahirkan ucapan terima kasih kepada kerajaan Malaysia dan semua pihak yang terlibat, membantu memudahkan segala urusan mencari dan membawa pulang mendiang ibunya ke Singapura.

BACA: Kayak yang ditemui sah milik warga Singapura - APMM

BACA: Kawasan pencarian dua warga Singapura diperluas

BACA: DNA waris mangsa warga Singapura diambil untuk kenal pasti identiti

Khamis lepas, Puah, 57, dan Tan Eng Soon, 62, kedua-duanya warga Singapura, dilaporkan hilang pada kira-kira 5.40 petang, selepas kayak dinaiki mereka terpisah dengan 13 lagi rakan di antara Pulau Sri Buat, Pahang dan Pulau Mertang, Mersing, berikutan laut bergelora dan angin kuat.

-- BERNAMA