KUALA TERENGGANU: Pemandu bas ekspres yang terlibat dalam kemalangan dengan sebuah kereta pada Jumaat lalu meninggal dunia di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), di sini awal pagi Ahad.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Superintendan Wan Mohd Zaki Wan Ismail berkata, mangsa, Nik Nordin Jusoh, 51, yang berasal dari Pulau Melaka, Kota Bharu, Kelantan dilaporkan meninggal jam 4.02 pagi.

Difahamkan, mangsa sebelum ini menerima rawatan di hospital sama kerana mengalami kecederaan pada bahagian limpa dan patah kaki kiri.

Nahas melibatkan dua kenderaan itu turut meragut nyawa pasangan suami isteri, Che Ku Yusoff Ali Che Ku Embong, 52, dan isterinya, Siti Faridaf Ahmad, 46 menjadikan seramai tiga mangsa telah meninggal dunia.

Seorang lagi mangsa yang merupakan anak pasangan suami isteri berkenaan iaitu Che Ku Nur Batrisya Che Ku Yusoff, 18, masih menerima rawatan di hospital berkenaan.

Difahamkan mangsa mengalami patah kedua belah kaki dan dua belah tangan serta cedera pada perut.

Jumaat lalu, sepasang suami isteri maut selepas kereta Perodua Myvi dinaiki bertembung dengan sebuah bas ekspres dalam kejadian di Kilometer 21, Jalan Kuala Terengganu-Kota Bharu, dekat Sungai Ikan, di sini, kira-kira jam 12.45 tengah hari.

Kejadian itu turut menyebabkan lapan penumpang bas berkenaan mengalami kecederaan dan dirawat di HSNZ dan di Hospital Setiu. -- Sinar Harian