KUALA LUMPUR: Penulis dari Malaysia Dr Ravee Packirisamy baru-baru ini mendapat pengiktirafan oleh National Academy, yakni sebuah persatuan yang berpengkalan di Amerika Syarikat, untuk disenaraikan sebagai 'Best-Selling Authors' selepas bukunya yang bertajuk Success, mencapai status 'best-seller' Amazon pada 4 Mac.

Persatuan yang ditubuhkan pada Mei 2010 bagi tujuan mengiktiraf dan mempromosi pencapaian penulis di seluruh dunia itu dalam laman webnya menggambarkan Ravee Packirisamy sebagai usahawan, penulis, pelatih dan penceramah motivasi.

Menurutnya National Academy merupakan pemegang hak bagi trademark "Best-Selling Author(R)" yang diberikan oleh pejabat United States Patent Trademark, bagi memberikan ia kuasa untuk memberi pengiktirafan kepada penulis.

'Success', buku yang ditulis bersama oleh Ravee Packirisamy dan 22 profesional lain seperti penulis dari Amerika Jack Canfield; diterbitkan pada November 2020 oleh penerbit buku terkemuka, CelebrityPress.

Penerbitnya dalam satu kenyataan menggambarkan Success sebagai "memperkasakan semua pemilik perniagaan kecil di seluruh dunia".

"Mereka (penulis) menawarkan ilmu pengetahuan yang amat berharga (kejayaan dan juga kegagalan) amat bermakna, dan menjimatkan masa. Sebagaimana motivasi diri adalah kunci penting dalam kejayaan, bimbingan pula menawarkan tahap kemajuan yang lebih pantas," menurutnya.


-- BERNAMA