TEPUK dada, tanya selera. Mahu atau tidak?

Ada yang bersetuju dan gembira dengan pemakaian pelitup muka bagi mencegah jangkitan COVID-19 namun ada juga mempersoalkan dan tidak bersetuju agar ia diteruskan.

Hari ini kami meneruskan undian #SuaraMalaysia bertanyakan pembaca Astro AWANI sama ada bersetuju atau sebaliknya agar pemakaian pelitup muka diwajibkan semula dalam usaha mengekang penularan COVID-19.

Sehingga pukul 6.48 petang tadi, sebanyak 48 peratus atau 1,721 responden Astro AWANI tidak bersetuju agar pemakaian pelitup muka diwajibkan semula di negara ini.

Dalam masa sama, 46 peratus bersamaan 1,632 responden bersetuju agar pemakaian pelitup muka diteruskan manakala enam peratus mewakili 228 responden tidak kisah.

Astro AWANI menyediakan soalan berbentuk kaji selidik ataranya merangkumi isu politik dan hal ehwal semasa buat seluruh rakyat Malaysia bermula 17 Oktober lalu dan kaji selidik itu kami bincangkan menerusi diskusi di platform kami.

Kami juga akan menggunakan tanda pagar #SuaraMalaysia di media sosial bagi mengikuti segala komen dan pandangan anda tentang isu yang diutarakan.

Apa yang perlu anda buat, tonton segmen berita kami di saluran 501 AWANI dan imbas kod QR yang tertera untuk mengakses soalan yang disediakan.