KUALA LUMPUR: Teka-teki siapa yang bakal dipilih untuk menjawat jawatan Menteri Besar Johor masih belum terjawab dengan beberapa nama kini hangat diperkatakan.

Sama ada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Benut, Datuk Hasni Mohammad atau ADUN Machap, Datuk Onn Hafiz Ghazi.

Ketika ini juga, tanda pagar (hashtag) #hasni4mbj dan nama 'Hasni' kekal trending di Twitter dengan rata-rata pengguna menyatakan sokongan kepada Pengerusi Barisan Nasional (BN) itu.

Antara yang dikongsikan termasuk daripada seorang pengguna @syahmimazlan3 yang secara jelasnya menyatakan jawatan itu sememangnya layak dikembalikan kepada Hasni.

Bagi pengguna @Razalisetapa, Hasni merupakan seorang pemimpin menjalankan tugas dengan amanah dan tanggungjawab serta dia menggesa agar rakyat negeri itu sama-sama mendoakan yang terbaik untuk masa depan negeri itu.

Bagi @Rad68Toyo, dia menyatakan bahawa Hasni merupakan pilihan rakyat negeri Johor dan mengapa hendak menidakkan suara dan kemahuan rakyat.

Senada dengannya adalah seorang pengguna @eddydaud yang juga menggesa agar suara rakyat negeri itu didengari dan melantik Hasni untuk jawatan utama di negeri itu.


Sementara bagi @elyahalim_ menyifatkan pemilihan individu ke jawatan tersebut haruslah seiring dengan seruan yang dilaungkan BN semasa sesi berkempen berlangsung iaitu untuk mengangkat Hasni ke jawatan itu.


Manakala bagi pengguna @amirrembau11gm1 juga berkata menerusi ciapannya bahawa Hasni perlu diangkat semula untuk ke jawatan itu kerana ia merupakan janji yang sudah dibuat semasa kempen berlangsung tempoh hari.


Terdahulu, persoalan siapa bakal memegang jawatan Menteri Besar Johor semakin hampir terjawab.

Sumber memaklumkan Majlis Istiadat Mengangkat Sumpah Menteri Besar akan berlangsung di Istana Bukit Serene, 3 petang, hari ini.

BACA: Calon MB Johor: Istiadat Angkat Sumpah pada pukul 3 petang?