KECEDERAAN dialami Cristiano Ronaldo telah memaksa penangguhan perlawanan persahabatan yang dirancang oleh Al-Nassr di China dan bertemu Inter Miami pimpinan Lionel Messi minggu depan.

Al-Nassr sepatutnya menentang Shanghai Shenhua pada hari Rabu dan Zhejiang pada Ahad tetapi kedua-dua perlawanan telah dibatalkan pada malam perlawanan pertama.

“Kami sedih untuk mengumumkan bahawa, malangnya, dan atas sebab-sebab di luar kawalan Al-Nassr, acara yang terdiri daripada dua perlawanan yang dijadualkan pada 24 dan 28 Januari telah ditangguhkan ke tarikh yang akan ditentukan,” satu kenyataan daripada Al-Nassr berkata.

“Kami bersedia untuk melengkapkan kem latihan kami seperti yang dirancang di Shenzhen, sebuah bandar yang telah menyambut kami dengan mesra dan menunjukkan begitu banyak kasih sayang kepada kami dan kapten kami.

"Kami telah bersetuju dengan penganjur untuk menjadualkan perlawanan baharu secepat mungkin."

Selepas dua perlawanan di China, Al-Nassr dijadualkan pergi ke Riyadh untuk perlawanan persahabatan menentang Messi, Inter Miami pada 1 Februari.

Peminat kecewa dengan penangguhan jelajah China berkumpul di hotel pasukan di Shenzhen, dan Ronaldo mengeluarkan permohonan maafnya sendiri atas ketidakhadirannya.

“Saya telah bermain selama 22 tahun dan saya seorang pemain yang tidak mengalami terlalu banyak kecederaan,” katanya.

“Saya sangat sedih kerana Al-Nassr dan saya sendiri telah datang ke China untuk menikmati lawatan itu.

“Kami belum membatalkan perlawanan, kami mahu meneruskan perlawanan dan kembali ke sini,” ujarnya lagi. - Stadium Astro