BAYERN Munich telah dikaitkan dengan perpindahan mengejutkan apabila mahukan Ole Gunnar Solskjaer sebagai pengurus sementara, jika mereka memilih untuk menyingkirkan Thomas Tuchel sebelum akhir musim.

Tuchel berada di bawah tekanan bersama The Bavarians selepas tiga kekalahan berturut-turut, di tangan Bayer Leverkusen, Lazio dan Bochum.

Kekalahan Liga Juara-Juara kepada pasukan Itali itu boleh diatasi dalam perlawanan kedua pusingan 16, tetapi kekalahan berturut-turut Bundesliga terbukti sangat mahal dalam usaha memburu kejuaraan Bayern.

Florian Plettenberg dari Sky Germany melaporkan bahawa kelab itu berhasrat untuk mengekalkan Tuchel sekurang-kurangnya sehingga akhir musim tetapi sedang membuat rancangan untuk melalui laluan lain jika mereka rasa perlu.

Hierarki kelab berharap Tuchel akan mengubah keadaan dengan segera tetapi hanya terdapat begitu banyak kekalahan yang mana-mana pengurus boleh bertahan di gergasi Jerman itu, dan ia tidak lebih daripada tiga kekalahan.

Laporan itu menyatakan bahawa Solskjaer sedang dipertimbangkan sebagai pilihan untuk mengambil alih sebagai pengurus sementara jika mereka memerlukan seseorang untuk mengisi kekosongan sehingga akhir musim.

Pengarah sukan Bayern Christoph Freund dipercayai Solskjaer kini dalam radarnya.

Bagaimanapun, dia tidak dikejar sebagai sasaran utama untuk memegang jawatan itu secara tetap, dengan Zinedine Zidane muncul sebagai pilihan yang lebih menonjol untuk mengambil tugas itu jika Tuchel dipecat. - Stadium Astro