ANTONIO Conte telah dikaitkan dengan kepulangan sensasi ke Juventus sekiranya kelab itu memecat bos Max Allegri.

Tekanan telah meningkat ke atas Allegri selepas Juve mengalami kekalahan mengejut 1-0 di tangga tercorot Monza pada hujung minggu lalu.

Kelab Itali itu juga telah tewas dalam kedua-dua perlawanan pembukaan mereka dalam Liga Juara-Juara.

Kelab Turin itu kini menduduki tempat kelapan dalam Serie A selepas dua kemenangan daripada tujuh perlawanan pertama mereka.

Permulaan buruk mereka dalam kempen telah mencetuskan spekulasi bahawa kelab itu mungkin mencari untuk menggantikan Allegri, yang telah menjadi subjek kritikan daripada penyokong The Old Lady.

Jika Allegri kehilangan tugas, bos Tottenham, Conte dikatakan 'terbuka' untuk kembali ke Juventus, menurut laporan di Itali.

Juve turut didorong berdasarkan maklumat mengenai Conte yang masih belum melanjutkan kontraknya di Stadium Tottenham Hotspur selepas musim panas akan datang.

Bagaimanapun, pemain berusia 53 tahun itu berkata pada Ogos bahawa dia berpuas hati di utara London dan bersedia untuk kekal lama jika kelab itu terus mempamerkan perkembangan.

Keadaan sudah pasti berkembang di padang untuk Spurs musim ini, dengan kelab itu tidak tewas setakat ini dalam Liga Perdana Inggeris dan hanya satu mata di belakang pendahulu Arsenal.

Bagaimanapun, pengendali kelahiran Itali itu sebelum ini berkata dia mempunyai 'urusan yang belum selesai' di Turin, dan kekal sebagai pilihan nombor satu pengarah Juventus, Pavel Nedved, untuk menggantikan Allegri jika dia dipecat.

Conte menguruskan Juventus antara 2011 dan 2014 dan memenangi tiga kejuaraan Serie A sebelum dia tidak lagi sehaluan dengan pengerusi kelab, Andrea Agnelli, selepas berasakan dia tidak disokong dalam pasaran perpindahan.

Permusuhan itu terus berkembang walaupun selepas penghijrahan Conte, dan menyebabkan bekas pemain tengah itu terkenal menuding jari tengahnya ke arah Agnelli semasa perlawanan Copa Italia ketika dia mengendalikan Inter Milan.