BELGIUM 3 RUSIA 0

Romelu Lukaku melaungkan sokongannya buat Christian Eriksen selepas membantu Belgium menewaskan Rusia 3-0 dalam perlawanan pembukaan Euro 2020 mereka awal pagi tadi.

Rakan sepasukan Lukaku di Inter Milan, Eriksen, dalam keadaan sedar selepas menjalani pemeriksaan lanjut di Hospital berikutan tumbang di atas padang ketika Denmark menentang Finland di Copenhagen.

Penjaring gol terbanyak Belgium, Lukaku, dilihat berkata kepada kamera siaran langsung "Chris, saya sayang kamu" ketika meraikan jaringan pertamanya dalam aksi Kumpulan B itu di Stadium Saint Petersburg.

Romelu Lukaku bercakap kepada kamera selepas menjaringkan gol pertama, dalam perlawanan Euro 2020 Kumpulan B antara Rusia dan Belgium di stadium Saint Petersburg, St. Petersburg, Rusia, 12 Jun, 2021. (Foto AP)

Thomas Meunier kemudian menjaringkan gol kedua Belgium dalam babak pertama dan aksi luar biasa Lukaku ditamatkan dengan gol kedua peribadinya untuk Belgium memintas Finland -- yang menewaskan Denmark selepas perlawanan bersambung -- di tangga teratas.