ANDER Herrera telah kembali ke Athletic Bilbao selepas kelab itu bersetuju dengan perjanjian pinjaman dengan Paris Saint-Germain.

Walaupun pinjaman pada awalnya hanya untuk musim 2022-23, Athletic mempunyai pilihan untuk melanjutkan tempoh tinggalnya selama setahun tambahan atau membuat perjanjian itu kekal pada 2023.

Herrera, 33, dilahirkan di Bilbao dan menghabiskan tiga tahun di Athletic dari 2011 selepas melalui akademi Real Zaragoza.

Pemain tengah berpengalaman itu menandatangani kontrak untuk PSG pada 2019 selepas kontrak Manchester Unitednya tamat dan membuat 95 penampilan, memenangi Ligue 1, Coupe de France dan Trophee des Champions masing-masing dua kali, sambil turut menjulang Coupe de la Ligue.

Bagaimanapun, Herrera tidak pernah menjadi pemain permulaan biasa untuk PSG dan telah dikaitkan dengan perpindahan untuk sebahagian besar jendela perpindahan, dengan Christophe Galtier masih belum memanggilnya musim ini.

Laporan media baru-baru ini mencadangkan Herrera mungkin akan meninggalkan PSG secara percuma, tetapi Paris mengekalkan pemilikannya buat masa ini.