PENGENDALI Inter Milan, Simone Inzaghi mengakui terdapat kebimbangan mengenai prestasi gergasi Serie A itu selepas rehat tujuh minggu untuk Piala Dunia ketika apabila melayan kunjungan Napoli awal pagi Khamis.

“Terdapat lebih banyak kebimbangan daripada kepastian, rehat yang begitu lama adalah sesuatu yang baharu untuk semua orang.

“Kami bekerja keras, mereka yang tiba kemudian dari Piala Dunia sedang mengejar, saya berpuas hati dengan semua orang walaupun keadaan tidak boleh sama untuk semua.

“Kami tidak sabar untuk memulakan semula, perlawanan musim lalu adalah perlawanan yang menarik yang memberi kami rangsangan untuk bulan-bulan berikutnya.

“Kami tahu kami akan berdepan pasukan yang hebat, satu-satunya pasukan yang belum tewas di Eropah," kata Inzaghi.

Napoli mencatat rekod kelab dengan 11 kemenangan liga berturut-turut dalam semusim sebelum rehat dan akan mengikat rekod keseluruhan Juventus dengan kemenangan ke atas pasukan Inzaghi.

Sementara itu, terdapat berita baik untuk jurulatih Itali tersebut yang sebelum ini dibelenggu kecederaan pemain musim ini.

“Kami akhirnya mempunyai empat penyerang yang tersedia, Lautaro (Martinez) tiba empat hari lalu, tetapi dia ok, (Joaquin) Correa bertambah baik, (Edin) Dzeko dan (Romelu) Lukaku berlatih dengan pasukan lebih sedikit. Kami mempunyai dua latihan sesi lagi, dan saya akan membuat penilaian saya.

“Lukaku berasa baik, sama seperti Lautaro. Pemain Belanda bermain dengan baik (Denzel) Dumfries mempunyai sedikit masalah tetapi kembali. (Andre) Onana pendiam dan mempunyai keinginan.

“Terdapat semangat, kami mahu bermain perlawanan yang hebat esok,” kata Inzaghi.

Inter berada di tempat kelima mengekori pendahulu Napoli dengan 11 mata, namun Inzaghi masih belum berputus asa dalam pemburuan Scudetto.

“... 23 perlawanan berbaki, dan kami mahu memulihkan kekalahan dengan menentang antara satu pasukan terbaik di Eropah," katanya. - Sinar Harian