HARAPAN Perancis akhiri aksi Kelayakan Euro 2024 dengan rekod bersih lebur ketika anak buah Didier Deschamps dipaksa kerja keras sebelum berjaya mengikat Greece 2-2 di Athens.

Penyerang Paris St-Germain, Randal Kolo Muani terlebih dahulu meledak jaringan pembukaan untuk memastikan Perancis di depan namun Greece tidak mengambil masa yang lama untuk menyamakan kedudukan.

Sebaik memasuki babak kedua perlawanan, Anastasios Bakasetas mengikat Perancis 1-1 sebelum Fotis Loannidis mengejutkan Perancis dengan menyumbang gol kedua tuan rumah untuk mendahului saingan.

Reaksi Didier Deschamps nyata hampa ketika situasi tersebut berlaku. 16 minit menuju ke wisel penamat, Kylian Mbappe akhirnya muncul cipta peluang buat Youssouf Fofana meledak jaringan penyamaan untuk menafikan tiga mata Greece.

Perancis yang hanya bolos satu gol dalam tujuh perlawanan pertama dalam aksi kelayakan, tamat di kedudukan teratas Kumpulan B, manakala Greece yang mencari tempat di Final Kejohanan Eropah buat pertama kali sejak 2012 bakal berdepan Kazakhstan dalam aksi Play-offs pada 21 Mac tahun depan.