PENGURUS Liverpool, Jurgen Klopp, menggesa agar perlawanan mereka menentang Tottenham dimainkan semula kerana ralat VAR yang jelas menyebabkan mereka terlepas gol pembukaan.

Satu lagi kegagalan ketara VAR dalam kekalahan The Reds Sabtu lalu - di mana pegawai perlawanan mengambil keputusan yang salah membatalkan jaringan Luis Diaz.

Premier Game Match Officials Ltd (PGMOL) mengeluarkan perbualan audio antara pegawai dan VAR atas permintaan Liverpool, tetapi Klopp berkata ia tidak banyak memberi perubahan kepada pemikiran mereka.

"Rakaman audio tidak mengubahnya sama sekali. Ia satu kesilapan yang jelas,” katanya. “Saya fikir perlu ada penyelesaian untuk itu. Saya fikir keputusan itu sepatutnya menjadi ulangan.

“Perdebatan terhadap perkara ini akan membuka sebarang peluang. Ia tidak pernah berlaku sebelum ini.

"Saya sudah biasa dengan keputusan yang salah dan sukar, tetapi perkara seperti ini tidak pernah berlaku dan sebab itu saya fikir aksi ulangan adalah perkara yang betul untuk dilakukan."

Mengenai sama ada kelab itu telah meminta penganjur saingan untuk menjalankan perlawanan ulangan secara rasmi, Klopp menambah, "Pada peringkat ini kami masih meneliti maklumat yang kami ada." - Stadium Astro