LIVERPOOL telah bersetuju dengan perjanjian bernilai GBP35 juta (RM205 juta) untuk pemain Bayern Munich, Ryan Gravenberch, ketika pembinaan semula bahagian tengah Jurgen Klopp hampir lengkap.

Agensi berita PA difahamkan pemain berusia 21 tahun itu menuju ke Merseyside untuk menjalani pemeriksaan perubatan menjelang tarikh akhir perpindahan pada hari Jumaat, dengan bayaran yang dipersetujui termasuk yuran tambahan.

Gravenberch telah menjadi sasaran untuk beberapa lama tetapi hanya pada minggu lepas kedudukan Bayern berubah pada pemain yang mereka beli dari Ajax setahun lalu dengan harga sekitar GBP16 juta.

Pemain antarabangsa Belanda itu akan menjadi pemerolehan keempat dan hampir pasti terakhir sebelum tarikh akhir, menyertai rakan tambahan baharu Alexis Mac Allister, Dominik Szoboszlai dan Wataru Endo di bilik enjin Liverpool.

Setelah menjual Jordan Henderson dan Fabinho, masing-masing berusia 33 tahun dan mencecah 30 tahun pada Oktober, dan membenarkan James Milner (37), Alex Oxlade-Chamberlain (30) dan Naby Keita (28) yang mengalami kecederaan untuk pergi pada musim panas, bahagian tengah adalah memerlukan penyegaran yang besar.

Ketibaan Gravenberch akan menurunkan purata umur jauh lebih rendah lagi selepas pembelian Mac Allister (24) dan Szoboszlai (22) telah memulakan proses. - Stadium Astro