HARRY Maguire menegaskan dia boleh menangani semua tekanan dan kritikan yang dilemparkannya susulan prestasi semasanya bersama Manchester United dan England.

Maguire diejek oleh penyokong Scotland dan England ketika kemenangan 3-1 di Hampden Park pada Rabu terutamanya selepas tertampan bola ke dalam gawang sendiri.

Ia mendorong pengendali England, Gareth Southgate membidas pengkritik Maguire, namun pemain pertahanan itu menegaskan dia 'cukup dewasa' untuk mengatasi masalah itu.

“Saya telah melalui banyak perkara dalam beberapa tahun kebelakangan ini dan saya telah menjadi kapten Manchester United selama hampir empat tahun.

“Saya mengambil banyak tanggungjawab yang besar dan ada banyak perkara buruk dan juga baik. (Di Hampden Park) mereka meletakkan tekanan ke atas diri saya sendiri.

"Saya tidak akan mengatakan saya sudah biasa dengannya tetapi saya boleh berurusan dengannya.

“Saya kecewa dengan gol sendiri tetapi itulah bola sepak. Anda adalah pertahanan tengah dan anda meletakkan diri anda dalam posisi tersebut. Saya sangat gembira dengan prestasi saya pada separuh masa kedua dan bagaimana saya menanganinya,” katanya.

Dalam masa sama, Maguire berazam untuk memperjuangkan tempatnya di Old Trafford selepas perpindahannya ke kelab lain tidak menjadi kenyataan.

"Saya kekal di United dan saya gembira untuk berjuang mencari tempat. Saya mahu melakukannya dan setiap kali saya berlatih atau bermain, saya akan memberikan segala-galanya,” katanya. - Sinar Harian