KHABAR angin mengaitkan Manchester City dengan Declan Rice dari West Ham semakin hangat apabila pemenang treble kekal menjadi tumpuan spekulasi perpindahan yang besar.

Laporan mencadangkan City bersedia untuk melancarkan bidaan untuk pemain antarabangsa England dalam permintaan itu, yang dijangka meninggalkan Stadium London musim panas ini.

Rice telah pun menjadi sasaran utama Arsenal, yang dilaporkan telah melakukan dua bidaan - yang kedua bernilai sehingga GBP90 juta - ditolak oleh The Hammers.

City tidak mengulas mengenai laporan itu ketika dihubungi oleh agensi berita PA.

Ia sudah pun menjadi musim panas yang sibuk di Stadium Etihad, dengan kelab itu nampaknya tidak berdiam diri berikutan kejayaan mereka musim lalu.

Kapten, Ilkay Gundogan kelihatan bersedia untuk meninggalkan City ke Barcelona setelah nampaknya menolak kontrak baharu.

Difahamkan pemain tengah Jerman itu telah ditawarkan kontrak tiga tahun oleh juara Sepanyol itu dengan perjanjian yang lebih lumayan daripada yang diberikan oleh City.

City berminat untuk mengekalkan pemain berusia 32 tahun itu namun tidak mahu menyaingi cadangan Barca. City telah membentangkan perjanjian setahun dengan pilihan untuk melanjutkan kontrak 12 bulan lagi.

Memandangkan usia pemain makin meningkat, ini adalah keputusan pragmatik dan Gundogan akan berhijrah dengan restu mereka. - Stadium Astro