PERLAWANAN latihan Juventus menentang Juventus Next Gen terhenti Rabu lalu ekoran pencerobohan padang yang menyaksikan penyokong membantah kemungkinan perpindahan untuk penyerang Chelsea, Romelu Lukaku.

Kelab kini dalam fasa perbincangan musim panas ini mengenai kemungkinan perjanjian untuk mendapatkan Lukaku sekaligus menyaksikan Dusan Vlahovic bakal menuju ke Stamford Bridge, tetapi sementara Chelsea menghargai penyerang Serbia itu, portal berita 90min melaporkan mereka mempunyai masalah besar dengan permintaan Juve untuk tambahan GBP35 juta sebagai sebahagian daripada perjanjian.

Rundingan tersebut dibuat selepas cadangan Lukaku kembali ke Inter gagal apabila pasukan Itali itu mengetahui perbincangan antara Juventus dan pemain Belgium itu, yang secara peribadi dan secara terbuka berikrar tidak akan bermain untuk mana-mana pasukan Serie A selain Inter.

Akibatnya, cadangan perpindahan Lukaku ke Stadium Allianz tidak mendapat sambutan yang baik dalam kalangan peminat, ramai daripada mereka kedengaran menjerit 'Tidak, kami tidak mahu Lukaku' semasa perlawanan persahabatan hari Rabu - laungan yang pada mulanya bermula di tempat penonton pada minit pertama ketika perlawanan berlangsung.


Perlu diingat bahawa perlawanan antara Juventus dan Juventus Next Gen itu menggantikan perlawanan persahabatan tahunan Villar Perosa, di mana sudah menjadi tradisi untuk penyokong menceroboh padang.

Tetapi walaupun acara itu biasanya penuh dengan positif apabila peminat mendapat peluang untuk bertemu pemain, sebilangan besar penyokong memilih untuk menggunakan peluang itu untuk menentang perpindahan Lukaku. - Stadium Astro