PRESIDEN kelab divisyen dua Colombia, Tigres FC, Edgar Paez, ditembak mati berikutan kekalahan pasukannya Sabtu lalu, perkara itu telah diumumkan kelab.

Edgar, yang berusia 63 tahun, pulang ke rumah dengan menaiki kereta bersama anak perempuannya selepas tewas 3-2 di tempat sendiri kepada Atletico FC apabila dia dibunuh oleh dua lelaki menaiki motosikal berhampiran stadium, lapor media tempatan.

Anak perempuannya melarikan diri tanpa sebarang kecederaan dan pihak berkuasa kini sedang menjalankan siasatan ke atas pembunuhan itu.

"Keluarga Tigres dan komuniti sukan sangat kecewa dengan acara ini," kata kelab itu dalam satu kenyataan.

"Komitmennya kepada pasukan dan dedikasinya terhadap pembangunan sukan di rantau kita meninggalkan kesan yang tidak dapat dilupakan kepada semua yang mempunyai keistimewaan mengenalinya."

Fernando Jaramillo, Presiden Bahagian Utama Bola Sepak Profesional Colombia (DIMAYOR) yang mengendalikan liga profesional, meratapi kematian Paez.

"Dia sentiasa dibezakan dengan rasa hormatnya terhadap rakan-rakannya, dengan kedudukannya yang kuat tetapi dihormati dan dengan cinta yang dia nyatakan untuk sukan yang kita semua minati: bola sepak," kata Jaramillo.

*Artikel asal yang disiarkan di Stadium Astro