PRESTASI Raheem Sterling adalah sesuatu yang akan bertambah baik jika Chelsea mengambil langkah ke hadapan sebagai satu pasukan, saran pengendali The Blues, Graham Potter.

Pemain antarabangsa England itu bergelut untuk mendapatkan jaringan sejak berpindah dari Manchester City ke Stamford Bridge, dengan pemain sayap itu ingin mengukuhkan tempatnya dalam perancangan Three Lions bimbingan Gareth Southgate.

Kecederaan kepada kelab dan rakan sepasukan antarabangsa, Reece James telah menyaksikan dia mengambil perubahan posisi, bermain sebagai bek sayap dalam beberapa perlawanan baru-baru ini.

Itu telah mengurangkan impaknya dalam jentera serangan, tetapi Potter telah mencadangkan pemain berusia 27 tahun itu akan kembali ke menemui rentak perkara jika pemain di sekelilingnya turut mengambil langkah ke hadapan.

“Ia sesuatu yang kita perlu lihat bukan dengan meneliti kepada seorang tetapi sebagai satu pasukan,” katanya.

“Kami boleh melakukan yang lebih baik tetapi jika kami melakukan yang lebih baik sebagai satu pasukan, maka individu turut akan mendapat manfaat.

"Raheem mempunyai fleksibiliti, keupayaan dan kualiti untuk bermain di beberapa posisi. Ia tidak mudah dengan kami kehilangan pemain yang kami ada.

"Kami cuba sentiasa mencari keseimbangan yang betul dan penyelesaian yang betul, tetapi dia boleh membantu kami."