TONI Kroos mengakui Real Madrid "terumbang-ambing" sebelum Zinedine Zidane mengambil alih tempat Rafael Benitez sebagai ketua jurulatih.

Zidane dilantik pada Januari tahun lalu selepas Benitez - kini bersama Newcastle United - dipecat buat kali ketiga ketika mengendalikan Real dan terdapat laporan mencadangkan terdapat beberapa pemain senior tidak sehaluan dengan pendekatannya.

Real mengharungi musim yang baik di bawah pimpinan Zidane, menjuarai Liga Juara-Juara (UCL), Piala Super UEFA, dan Piala Dunia Kelab tahun lalu, dan kini berada di menerajui takhta liga dengan kelebihan dua mata dan satu perlawanan.

Kroos berkata pemain kebangsaan Perancis itu memberikan impak di dalam bilik persalinan Los Blancos.

"Ketika beliau tiba 15 bulan yang lalu, kami berada di dalam keadaan yang tidak teratur, tetapi Zidane telah mengubah segala-galanya," katanya.

"Zidane menghidupkan suasana yang positif di dalam pasukan. Saya sangat gemar bekerjasama dengannya.

"Sejak Zidane bersama Real, pergerakan pasukan jauh lebih baik berbanding sebelum ini. Musim ini, kami masih bersaing dalam dua kejohanan [LaLiga dan UCL], semuanya hasil strategi beliau.

"Beliau merupakan di antara pemain terbaik di dalam sejarah bola sepak, sebab itu ketika dia sedang berkata-kata, semua orang mendengarnya."