RYAN Gravenberch percaya dia telah menyertai salah satu kelab terbesar di dunia selepas mengesahkan perpindahan 35 juta pound ke Liverpool.

Pemain tengah Belanda berusia 21 tahun itu telah menandatangani kontrak jangka panjang di Anfield selepas menghabiskan satu musim di Bayern Munich.

"Saya sangat gembira. Sangat gembira kerana perjanjian itu selesai dan saya akhirnya di sini,” kata Gravenberch kepada Liverpoolfc.com.
 


“Jika anda melihatnya, ia adalah salah satu kelab terbesar dunia. Jadi itulah sebabnya saya memilih untuk menyertai Liverpool.”

Mendedahkan bahawa dia bercakap dengan rakan-rakan pemain Belanda Virgil van Dijk dan Cody Gakpo sebelum beralih ke Merseyside, Gravenberch menambah, “Ya sebelum perpindahan saya banyak bercakap dengan pemain dan mereka berkata kami mempunyai pasukan yang bagus dan segala-galanya di sini.

“Sebenarnya keputusan saya cepat. Saya meninggalkan pejabatnya (Jurgen Klopp) dengan perasaan yang hebat dan saya tidak sabar untuk mula bekerja dengannya di atas padang." - Stadium Astro