JUTAWAN Britain, Sir Jim Ratcliffe yang menyaksikan perlawanan pertama di Manchester United, pada Ahad sejak menandatangani perjanjian mengambil alih kepentingan minoriti kelab itu menyifatkan pelaburannya sebagai usaha paling menarik dalam hidup.

"Saya telah melakukan beberapa perkara yang menarik dalam hidup tetapi untuk ini (Manchester United) ia tidak menyekat dan tiada persoalan tentangnya.

"Malah sejujurnya saya sangat teruja untuk berada di sini," kata Ratcliffe semasa pertemuan ringkas dengan wartawan sebelum United meraih keputusan seri 2-2 menentang Tottenham Hotspur dalam Liga Perdana Inggeris di Stadium Old Trafford.

Ratcliffe yang membesar sebagai penyokong setia United berkata, dia tidak dapat mendedahkan sebarang rancangan untuk kelab itu kerana proses kawal selia.

Menurutnya, cadangan pembelian 25 peratusnya diluluskan lembaga United masih perlu disahkan dan dijangka mengambil masa tiga atau empat minggu.

"Saya rasa awal Februari, saya bertemu (pengendali) Erik (ten Hag) dengan jelas tetapi adalah tidak wajar untuk (mengatakan apa-apa) sehingga semuanya diformalkan," kata pengerusi INEOS itu.

Ratcliffe yang merancang untuk menghadiri banyak lagi perlawanan United berkata, dia telah mengimpikan pemilikan kelab berprestij England tersebut sejak beberapa tahun lalu.

“Ia mengambil beberapa selekoh di sepanjang jalan, tetapi semuanya menjadi baik pada akhirnya,” kata jutawan berusia 71 tahun itu.

Sementara itu, ten Hag mengulas kehadiran Ratcliffe buat kali pertama berkata: "Dia akan melihat pasukan berjuang untuk satu sama lain dan cuba untuk mendapatkan kemenangan." - Sinar Harian