MAN CITY 1 MADRID 1 
(Madrid menang selepas penentuan penalti 4-3)

Pep Guardiola sama sekali tidak kesal biarpun usaha Manchester City untuk mengekalkan mahkota Liga Juara-Juara (UCL) berkecai berikutan kalah dalam penentuan sepakan penalti kepada Real Madrid.

Penyandang juara itu tewas 3-4 kepada gergasi Sepanyol tersebut selepas pertemuan suku akhir kedua awal pagi tadi terikat 1-1 dan 4-4 secara agregat, namun, barisan kendalian Guardiola berkenaan menghidangkan persembahan dominan di Stadium Etihad.

City ketinggalan awal selepas dihukum oleh jaringan Rodrygo sebelum mencipta pelbagai peluang ketika mereka berusaha untuk menguasai semula kedudukan, namun gol penyamaan Kevin De Bruyne pada minit ke-76 menjadi ganjaran tunggal buat mereka. 

Pengurus City itu berkata: “Saya lebih suka untuk menang tetapi tahniah kepada Real Madrid, mereka bertahan dengan begitu kental dengan solidariti yang luar biasa dan kami telah mencuba segala-galanya.




“Saya tidak menyesal dengan apa yang telah kami lakukan. 

"Kami sentiasa mencipta lebih banyak peluang dan kurang bolos kerana kami percaya itu membantu kami untuk menang dan kami melakukan segala-galanya.

“Kami beraksi dengan luar biasa di semua posisi, malangnya kami tidak mampu menang.”