TERFIKIR meninggalkan dunia pekerjaan dan menceburkan diri dalam bidang keusahawanan?

Atau sebenarnya anda merupakan seorang pengurus dalam sesebuah perniagaan dan telahpun memberikan petua-petua keusahawanan kepada orang lain?

Jika anda merupakan salah seorang daripada mereka, pastinya anda tidak ingin melepaskan peluang untuk mengikuti webinar yang bakal diadakan ini.

Sertai kami dalam diskusi secara mendalam menerusi siri webinar ketiga membincangkan isu - Gear Up: From Worker to Boss Via the SME Life, pada 15 Disember, jam 8 malam.

Ia dibawakan bersama oleh RAAGA, Astro Ulagam dan Astro AWANI LINC.

Berikut panel yang bakal berdiskusi mengenai tajuk menarik itu:

Panel 1: SAILAJAH - Pengasas Total Beauty For You

Sailajah is not a name, it's a brand

Bermula sebagai sebuah syarikat penjagaan kulit secara kecil-kecilan sebelum berkembang menjadi terkemuka dengan tiga cawangan besar di bandar-bandar utama di Malaysia.

Mereka mengajak lebih ramai orang untuk memperkasakan dan meningkatkan diri dengan menjadi stokis di bawah mereka.

Kini, ratusan stokis mempunyai taraf hidup lebih baik dan diskusi bakal menyaksikan perkongsian mereka dalam membina perniagaan.

Panel 2: Gobalan Visuvanathan, Pengurus Besar Everrest Shine Sdn Bhd

Beliau berpegang pada moto hidup 'Tidak ada yang lebih penting daripada memiliki akal yang jujur dan ikhlas' dalam semua yang dilakukan.

Kepakarannya meliputi kepuasan pelanggan sehingga ke bahagian penjualan dan pemasaran termasuk reka bentuk.

Beliau juga pernah berkhidmat dalam pelbagai bidang hospitaliti sejak menamatkan pengajian di peringkat Sarjana Muda Pengurusan Hospitaliti Antarabangsa (Kepujian).

Beliau akan mengulas lanjut mengenai proses perniagaan yang sesuai dengan amalan pasaran hari ini.

Panel 3: Kausalya Gopal, Pengarah Bahagian Ekonomi dan Dasar, SME Corporation Malaysia

Beliau merupakan Pengarah Bahagian Ekonomi dan Dasar, SME Corporation Malaysia. Tugas utamanya adalah untuk merumuskan strategi dan memberikan pandangan mengenai pembangunan Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS).

Beliau juga dipercayai untuk melaksanakan program-program mempromosikan pertumbuhan seimbang PKS melalui akses dan peluang yang sama rata bagi golongan berpendatan rendah (B40), wanita, perusahaan mikro dan startup.

Sebagai pakar dalam hal-hal yang berkaitan dengan PKS, beliau akan berkongsi secara terperinci mengenai peraturan perniagaan Malaysia, jenis perusahaan dalam pasaran dan cara mendapatkan keuntungan menerusi SME Corporation Malaysia.

Siri webinar ini akan dikendalikan oleh penyiar RAAGA Uthaya. 

Daftar sekarang di www.linc.astroawani.com.