SEGALANYA terakam dalam siaran langsung! Itulah yang terjadi apabila sebuah sesi podcast yang dijalankan di sebuah kafe di Houston, Amerika Syarikat dikejutkan dengan rempuhan sebuah kenderan utiliti sports (SUV).

AP melaporkan, dalam kejadian mendebarkan itu dinding dan jendela kaca kafe itu pecah dan serpihannya terkena penyiar podcast itu dan juga tetamunya yang sedang bersiaran.

Bagaimanapun, tiada sesiapa dilaporkan cedera dalam insiden berkenaan, ujar wakil polis Houston.

Beberapa saat sebelum kenderaan Chevrolet Tahoe itu merempuh kafe Tout Suite, penyiar podcast berkenaan, Nathan Reeves berkata: “Agak sunyi keadaan di sini.”



Dalam video itu, Reeves dan tamu jemputannya, Alexsey Reyes, dilihat teranjak dan terhimpit sedikit akibat impak rempuhan.

“Ia sangat mendebarkan, namun selepas itu kami pastikan semua orang dalam keadaan OK. Saya betul-betul terkejut dan semuanya dapat saya rakamkan,” ujar Reeves yang sedang merakam episod kelima saluran YouTubenya, November Romeo.

Wanita yang memandu kenderaan itu dan juga membawa dua penumpang lain, didapati melanggar lampu merah. Kenderaannya bergesel dengan sebuah kereta Ford Escape sebelum terbabas dan merempuh kafe itu.