JURI All Stars Gegar Vaganza, Datuk Ramli MS mengakui persembahan Datuk Aishah yang menjadi bintang juara ketiga tersingkir pada Ahad kurang memberangsangkan.

Selain kurang 'chemistry' antara rakan duet, bunyi yang dihasilkan daripada paduan suara Aishah dan Vince juga kurang memuaskan.

"Di GV penyanyi perlu menghasilkan bunyi yang agak nyaman untuk mendapatkan rewards. Jadi pasangannya pun agak gagal, dengan Aishah sendiri.

"Ia dapat dilihat daripada perbezaan markah dengan Siti Nordiana iaitu 6%. Banyak tu... dan harus saya akui semua juri bagi markah rendah," katanya.

Ramli turut menjelaskan situasi pemilihan rakan duet dan lagu peserta setiap minggu yang sebenarnya dicadangkan sendiri oleh penyanyi yang bertanding.

"Pemilihan lagu dan partner datang daripada artis itu sendiri. Sekiranya tak available barulah kita akan berikan pilihan lain tiga atau empat lagi, kamu pilih mana satu yang dimahukan.

"Tentang partner duet adik-beradik, artis senior bagi saya tiada isu. Contoh kalau dapat Datuk M.Nasir sekalipun, saya potong 5 markah (seperti mana Ayai Illusi) melainkan kalau M.Nasir nyanyi lagu Jamal Abdillah, saya tak potong.

"Dia (Aishah) nak Hafiz Suip, tapi tak available. Jadi dia pilih Vince selepas kita mainkan videonya," terang Ramli.

Aishah yang menyanyikan lagu Terlanjur Cinta berduet bersama juara Akademi Fantasia musim pertama, Vince gagal menambat hati juri sekali gus menjadi bintang juara ketiga tersingir dari pentas All Stars Gegar Vaganza.

All Stars Gegar Vaganza dihoskan oleh Nabil Ahmad dan Jihan Muse.

Manakala juri tetap pula adalah Datuk Ramli MS, Hetty Koes Endang dan Datuk Syafinaz Selamat.

All Stars Gegar Vaganza bersiaran secara langsung dari Auditorium MBSA, Shah Alam, setiap Ahad, jam 9.00 malam secara eksklusif di Astro Ria (Saluran 104).

Untuk pilihan lebih fleksibel, ia boleh distrim melalui platform On Demand menerusi Astro Box dan aplikasi Astro GO.

All Stars Gegar Vaganza juga ditayangkan secara live di sooka menerusi pelan langganan mudah alih Sports & Entertainment serendah RM1.15 sehari, tanpa kontrak.

Sementara klip sedutan sesi latihan vokal, persediaan dan trivia para peserta dapat ditonton melalui liputan kapsul ‘Kapsul Gegar Vaganza’ pada setiap hari Isnin hingga Jumaat, jam 7.00 malam. -Gempak


ASTRO BAHARU. TAK MACAM DULU.

Alami pengalaman Astro Baharu dan strim #AllStarGegarVaganza #GegarVaganza10 tanpa gangguan hujan dengan Astro Ultra Box. PEK PRIMARY Astro hanya dari RM59.99. WhatsApp “GET ASTRO” ke 03-9543 3838.