PENONTON sebuah program bual bicara lewat malam, The Late Late Show, pada Jumaat terpukau menyaksikan penyanyi legenda Sinead O'Connor kembali beraksi.

Mengalunkan lagu popularnya, Nothing Compares 2U, penyampaiannya kali itu dikatakan lebih bermakna dan mendalam penghayatannya, memandangkan lirik lagu itu disampaikan dalam pemahaman yang berbeza.

Pada tahun lalu, penyanyi asal Ireland yang popular sekitar tahun 80-an dengan imej berkepala botak itu mengejutkan ramai apabila mengumumkan dirinya telah memeluk agama Islam.

Malam itu, Sinead yang tampil dalam dres merah labuh dan berhijab, berkongsi dengan hos rancangan berkenaan, Ryan Tubridy, mengenai pengunduran dirinya dari industri muzik kerana dia ingin menumpukan perhatian kepada dirinya sendiri.

BACA: Sinead O'Connor peluk Islam, umum nama baharu

BACA: 'Saya perempuan tua, hodoh tapi ...' - Sinead O'Connor

BACA: Penyanyi Sinead O'Connor rakam pengakuan mahu bunuh diri

Pada masa sama, dia juga berkongsikan juga mengenai kisahnya memeluk agama Islam dan bagaimana perubahan itu berlaku.

"Jika anda mengkaji al-Quran, anda semua akan menyedari bahawa anda sebenarnya seorang muslim sepanjang hidup anda.

"Saya membesar di Ireland yang sangat berbeza dengan apa yang ada sekarang, negara yang tertindas dan bila bercakap pasal agama semuanya kacau bilau," katanya berkongsikan kisah hidupnya di program bual bicara tersebut kepada Tubridy.

Sinead hadir dengan imej berhijab dan menyanyikan dua buah lagu popularnya iaitu Nothing Compares 2U dan The Pogues 'Rainy Night in Soho.'

Persembahan tersebut mendapat pelbagai reaksi daripada peminatnya yang begitu merindui nyanyian daripada Sinead.

Ini antara reaksi peminat-peminat di laman sosial.


Sekitar Oktober tahun lalu, penyanyi berasal dari Ireland itu meninggalkan agama Kristian untuk memeluk agama Islam, dan menukar namanya kepada Shuhada' Davitt.

Pendedahan tersebut dikongsi penyanyi tersebut menerusi akaun Twitter mliknya.