Ramadan kali ini pastinya memberi seribu makna bagi vokalis kumpulan Spring, Wan Aminuddin Wan Ismail atau lebih dikenali sebagai Ameng, kerana dibebaskan dari Penjara Kluang, hari ini.

Dia yang terkenal dengan lagu Bourgenvilla disambut isteri, Sabariah Zakariah dan anak, Wan Amar Haikal kira-kira 12 tengah hari.

Sebaik melangkah keluar dari penjara berkenaan, terbit rasa kekesalan di wajahnya.

Ketika ditemui, Ameng yang berusia 48 tahun, bersyukur kerana segalanya dalam keadaan baik untuk dia meneruskan hidup baharu.

"Saya rasa apa saya alami sekarang ini ataupun sebelum ini adalah satu masa yang paling sukar dalam hidup saya, dan saya bersyukur dengan rahmatNya.

"Pada awalnya, saya rasa saya gagal untuk memulakan hidup baru macam hari ini. Tetapi dengan rahmat Allah, sokongan keluarga, kawan-kawan dan semua pihak, saya berjaya mengharunginya.

"Alhamdulilah, saya masih lagi boleh keluar dalam keadaan biasa. Keluarga saya sihat, saya pun sihat dan rasanya tidak ada masalah sampingan," Ameng memberitahu pemberita hari ini.


Penyanyi yang terkenal di era 90an itu turut bercadang menerbitkan album singlenya bertajuk ‘Tiga Penjuru’.

Menurut Ameng, kehidupan di penjara juga memberikan sinar baharu bagi dirinya kerana menjalani pemulihan yang cukup bermanfaat, termasuk mempelajari ilmu agama.

Ameng dijatuhi hukuman penjara lapan tahun dan dikenakan 10 sebatan oleh Mahkamah Sesyen Melaka pada 12 April 2011 kerana kesalahan penyalahgunaan dadah.

Bagaimanapun hukuman itu dipendekkan berikutan kelakuan dan disiplin cemerlang sepanjang menjalani hukuman tersebut.