SELEBRITI Indonesia, Bunga Citra Lestari (BCL) menafikan tuduhan bahawa dia sedang hamil anak kepada vokalis Ariel Noah seperti  yang tular di media sosial baru -baru ini.

Malah, BCL sedih apabila netizen seolah- olah mahu melakukan 'body shaming' terhadap bentuk tubuhnya ketika itu yang dilihat seperti perut sedikit membuncit.

"Saya lagi sedih bila orang 'body shaming'...hey saya makan lah!

"Baik, nak tengok? (sambil berdiri dan menunjukkan perutnya). Ini biasalah perut ibu-ibu yang suka makan tengah malam.

"Dari foto itu saya rasa tak semua orang faham angle gambar ketika itu yang mungkin dilihat sebaliknya atau mungkin perut saya sedang bloating atau sedang datang bulan ke...semua kemungkinan itu boleh menyebabkan bentuk perut saya berubah," luahnya kepada Astro Gempak.

BCL menjawab persoalan itu kepada media selepas Majlis Sidang Media Konsert Blossom Intimate Concert di Kuala Lumpur Convention Centre pada petang Rabu.

Lebih mengecewakannya gosip itu dikaitkan dengan penyanyi Ariel Noah yang namanya tiba-tiba panas apabila dikaitkan dengan spekulasi kehamilan berkenaan.

"Dia kawan baik saya. Pada saya netizen sengaja suka buat gosip sekadar hiburan.

"Mereka tak tahu dan tidak bersama saya setiap hari macam mana mereka tahu? Saya tak salahkan mereka tapi saya tidak suka mereka mengatur hidup saya," jelasnya.

BCL bakal mengadakan konsert pertamanya di Malaysia menerusi BCL Blossom Intimate Concert pada 27 Januari 2023.

Konsert itu bakal berlangsung di Dewan Plenari, Pusat Konvensyen Kuala Lumpur bermula pukul 8.30 malam.

Artikel asal disiarkan di Gempak.