PELAKON Zalif Sidek, 37, kini bergelar bapa selepas isterinya, Anis Marzuki, 25, selamat bersalin baru-baru ini.

Menerusi Instagram, Zalif berkongsi perasaannya selepas tiga hari bergelar bapa.

Kata Zalif, memandangkan baru pertama kali menimang cahaya mata jadi dia masih lagi kekok untuk memegang anak perempuan kesayangannya itu.

“Baru tiga hari dik. Abam gigil lagi nak pegang baby abam ni. Betullah kawan-kawan seperjuangan yang dah ada anak berkata.

“Mung akan rasa kebahagiaan bersengkang mata dan tenaga demi anak, isteri. I love you mummy dan my baby girl,” coretnya.


Dalam pada itu, isterinya juga turut mengucapkan rasa syukur atas kehadiran zuriat pertama mereka.

“Permulaan 2023 yang cukup indah. Lahirlah seorang amanah dari Allah untuk mummy dan daddy didik dan bentuk menjadi seorang anak yang solehah. Insya-Allah.

“Tak pernah sangka Allah bagi kesempatan untuk rasa jadi seorang ibu, tak pernah sangka Allah bagi izin untuk mengandung dan melahirkan seorang anak dari rahim sendiri. Allah Maha baik.

“Alhamdulillah Allah hadiahkan anak yang sangat cantik, tak puas pandang anak sendiri yang kemerahan macam buah delima ni. Mummy, daddy love you,” coretnya di Instagram.



Bagaimanapun sehingga kini, Zalif dan Anis masih belum berkongsi wajah penuh anak perempuannya.

Zalif mendirikan rumah tangga dengan Anis pada 26 Februari tahun lalu di CMi Hall & Event Space, Berjaya Megamall, Kuantan. -Gempak