Walau beribu batu anda berada, anda masih boleh mendapatkan siaran rancangan-rancangan menarik di TV Astro menerusi aplikasi Raku.

Selain rancangan disukai, pengguna yang memuat turun aplikasi itu dari telefon bimbit juga boleh mendengar lagu-lagu tempatan melalui aplikasi Raku walaupun berada di luar negara.

Malah, aplikasi Raku boleh dimuat turun menerusi App Store dan Play Store dari telefon pintar masing-masing secara percuma.

Menurut Pengarah Raku, Rithan Vijay, hanya dengan satu aplikasi, anda bakal nikmati pelbagai kandungan seperti semua stesen radio Astro dan rancangan TV Astro.

"Antara radio stesen Astro yang boleh anda dengarkan adalah Era FM, THR Gegar, Hitz FM dan MIX Fm.

“Manakala antara rancangan TV Astro yang anda dapat tonton adalah Gegar Vaganza dan Maharaja Lawak,” katanya ketika dihubungi Astro AWANI.

Tambahnya, selepas melakukan beberapa testimoni, rakyat Malaysia di luar negara menyatakan bahawa Raku membantu mereka untuk terus mengikuti perkembangan di tanah air.

"Kami dapat buktikan ini apabila jumlah pendengar Raku melonjak naik dari 12,000 pendengar dalam masa dua tahun kepada 310,000 pendengar sebulan.

"Maklum balas yang kami terima adalah suatu yang menggembirakan dan kami ingin mengucapkan jutaan terima kasih atas sokongan anda selama ini," ujarnya.

Raku kini mempunyai dua stesen radio terbaharu iaitu Zayan yang mengetengahkan muzik Islam kontemporari, manakala Go Xuan merupakan stesen radio yang mengetengahkan remaja Cina. Dengarkan!