Baru-baru ini tersebar video adik kepada superstar Beyonce yang dikenali sebagai Solange membelasah abang iparnya Jay-Z.

Tindakan Solange itu telah menimbulkan tanda tanya dan persoalan di kalangan para peminat yang rata-ratanya mahu tahu mengapa dia bertindak demikian.

Pelbagai spekulasi timbul selepas penyebaran video yang memaparkan Solange menendang Jay-Z ketika masuk ke dalam lif.

Antara desas-desus yang timbul ialah, Solange terlalu marah dengan sikap Jay-Z yang terlalu mesra dengan pereka fesyen Rachel Roy ketika menghadiri acara Met Gala pada 5 Mei lalu di The Standard Hotel, New York, Amerika Syarikat.

Solange menganggap abang iparnya itu menggatal dan tidak menghormati kakaknya yang merupakan isterinya sendiri.

Difahamkan sebelum itu Solange didaka telah menjerit memberi amaran kepada Rachel supaya menjauhkan diri daripada abang iparnya itu.

Berikutan itu, rapper terbabit kemudian memarahi kerana bertindak di luar batasan.

Sementara itu kenyataan di US Magazine pula, Solange sebelum itu pernah memberitahu Rachel dia takkan berdiam jika sesiapa cuba mendekati Jay-Z, tetapi tidak diendahkan Rachel.

Kemarahan Solange semakin memuncak selepas rapper berkenaan mengambil keputusan mahu ke parti Rihanna pula tanpa membawa isterinya bersama.

Solange dan Jay-Z selepas itu dilaporkan bertikam lidah di bilik Boom Boom sebelum mereka bertiga memasuki lif untuk meninggalkan acara itu.

Beyonce dilihat menaiki kereta bersama adiknya manakala Jay-Z pula dikhabarkan mengambil keputusan ke parti Rihanna.

Bagaimanapun spekulasi mengenai keretakan rumah tangga Jay-Z dan Beyonce dapat ditutup selepas mereka dilihat keluar berdua menonton perlawanan bola keranjang Nets di Brooklyn, selepas insiden itu.

Kemelut antara Jay-Z dan Solange juga dikatakan sudah reda selepas kedua mereka ada keluar bersama untuk membeli-belah di sebuah kedai peralatan kemas sehari selepas itu.

Bagaimanapun, itu sekadar khabar angin kerana menurut pemilik kedai berkenaan sendiri memberitahu mereka tidak pernah bertandang ke kedainya pun seperti didakwa. -- Astro Gempak