IBU pelakon dan pelawak terkenal Datuk Afdlin Shauki telah meninggal dunia kira-kira pukul 5.56 petang semalam.

Menerusi laman sosial Instagramnya, Afdlin memaklumkan ibunya, Fadzilah Jelani menghembuskan nafas terakhir di Institut Jantung Negara selepas beberapa kali menjalani pembedahan pintasan jantung.

"Dukacita dimaklumkan bahawa ibu tersayang kami Puan Fadzilah Jelani telah kembali ke rahmatullah pada hari ini Isnin 15/10/2018, pukul 5.56 petang di IJN, KL.

"Sama-sama kita doakan agar rohnya dirahmati dan ditempatkan dengan golongan orang yang beriman. Jumpa mummy di syurga ya..." tulis Afdlin.

Assalammualaikum warrahmatullah hiwabarakatuh semua. Assalammualaikum, Dukacita dimaklumkan bahawa ibu tersayang kami Puan Fadzilah Jelani telah kembali ke rahmatullah pada hari ini Isnin 15/10/2018, pukul 5:56 petang di IJN, KL. Sama2 kita doakan agar rohnya dirahmati dan ditempatkan dgn golongan orang2 yang beriman. ‎إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعون ‎بسْــــــــمِ اٌللَّهِ اٌلرَّحْمَنِ اٌلرَّحِيْـــــــــم ‎ِِ.اَلْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ العَالَمِينَ ۞ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ۞ مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ ۞ إيَّاكَ نَعْبُدُ وإيَّاكَ نَسْتَعِينُ ۞ اِهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِيمَ ۞ صِرَاطَ الَّذِينَ أنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّيِنَ.. ‎ آمِّيْنَ.. jumpa mummy kat syurga ya...

A post shared by Afdlin Shauki (@afdlinshaukiofficial) on


Lebih syahdu apabila Afdlin turut memuat naik sekeping gambar bersama ibunya.

إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعون Ya Allah Ya Tuhanku ampunilah dia, rahmatilah dia, maafkanlah dia, muliakanlah kematiannya, lapangkanlah kuburnya, jadikanlah syurga sebagai ganti tempat tinggalnya dan berilah kesabaran kepada ahli keluarganya, semoga arwah di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.. AlFatihah . بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَـلَمِين۞ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم۞ مَـلِكِ يَوْمِ ٱلدِّين۞إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ۞ ٱهْدِنَا ٱلصِّرَطَ ٱلْمُسْتَقِيمَ۞صِرَطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ۞ غَيْرِ ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ۞امين

A post shared by Afdlin Shauki (@afdlinshaukiofficial) on


Khabar mendukacitakan itu mendapat titipan doa daripada rakan-rakan artis antaranya Lisa Surihani, Tiara Jacquelina, Harith Iskander, Liyana Jasmay, Daphne Iking, Fatimah Abu Bakar dan ramai lagi.

Sama-sama kita doakan roh ibu Afdlin ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman. Al-fatihah.