Kehangatan Syawal diteruskan dengan program-program istimewa untuk tontonan semua.

Astro Ria

Telifilem Besan Besanku Gangster akan menemui anda di saluran Astro Ria dan Maya HD yang dibintangi oleh Rosnah Mat Aris dan Fida pada hari raya kelima, 12 Ogos pada pukul 10 pagi . Ia Mengisahkan Hana yang mengambil keputusan untuk membawa Hairi sekeluarga pulang beraya ke kampung Hana pada tahun ini. Namun pertengkaran tercetus antara ibu bapa Hana dan orang tua Hairi, berpunca dari kisah mereka semasa zaman muda dahulu.

Meneruskan kehangatan hari raya, telefilem Hantu Telur akan ditayangkan pada 17 Ogos pukul 10 malam. Ia dibintangi oleh Johan Raja Lawak, Didie Alias, Michael Ang, Amiza Aznan, dan Ozlyn Wati yang mengisahkan tentang wanita lanjut usia, Ozi,yang terjumpa dengan sebutir telur berwarna pink yang kemudiannya menetas kepada jelmaan hantu Jon-jon. Saksikan kisah lucu dalam usaha Hantu Jon-jon melepaskan dirinya daripada menjadi hamba Ozi.

Esoknya pada 18 Ogos, sebuah telefilem berjudul Janin Emas lakonan Erin Malek, Amar Asyraf, Adik Puteri Balqish bakal menemui penonton pada pukul 10 malam. Menceritakan tentang keluarga Alia bersama suaminya Amran dan anak perempuan mereka, Dania yang baru berpindah ke sebuah rumah. Kebahagiaan keluarga kecil Alia mulai goyah apabila Dania menemui Topeng Raja Ravana dari bilik setor.

Astro Prima

Tidak lengkap raya anda sekiranya tiada rumah terbuka. Saluran Astro Prima menghidangkan anda Rumah Terbuka Jaguh Kampung 3 pada Rabu 14 Ogos jam 9.30 malam. Ia dihoskan oleh Didie Alias yang akan membawa anda meneroka pelbagai masakan kampong sempena Syawal ini.

Astro Bintang

Rancakkan tengahari anda pada Sabtu 17 Ogos bersama konsert Akustik Judika menerusi saluran Bintang (141) pada pukul 12 tengah hari. Penyanyi bersuara serak basah yang hits dengan lagu ‘Setengah Mati Merindu’ dan ‘Aku Yang Tersakiti’ ini hadir menemui peminat di Malaysia dalam sebuah konsert akustik dengan mendendangkan lagu-lagu hitnya.