KUALA LUMPUR: Penyanyi terkenal Indonesia, Melly Goeslaw mengetengahkan konsep ‘Malam Graduasi’ di konsert Ada Apa Dengan Melly & Friends yang bakal berlangsung di Axiata Arena, Bukit Jalil pada 1 Jun depan.

Isteri kepada komposer terkenal, Anto Hoed ini memberitahu, pemilihan konsep malam graduasi adalah peluang peminat mengimbau kembali momen selepas tamat zaman persekolahan.

“Saya selalu bilang ke Iman (Iman Tang) bahawa kalau mahu bikin konsert saya, konsepnya harus bagus.

“Yang relate sama konsep sebelumnya, ya graduation ini. Saya senang menerimanya, ini akan menjadi spektakular, akan jadi sesuatu yang heboh kerana kerana malam graduation ini malam lepas sekolah, malam kelulusan pasti semuanya lepas, kegembiraan juga lepas, pasti seru bangat,” katanya ketika ditemui media di sidang media konsert Ada Apa Dengan Melly & Friends di Rumah Tangsi pada Isnin.

Tambah Melly, dia teruja dapat bertemu dengan para peminat sekali lagi dalam konsert yang berskala lebih besar.

Tahun lalu, Melly mengadakan konsert mengetengahkan konsep Back To School di Dewan Plenary, KLCC pada Februari 2023.

Konsep Malam Graduasi bukan sekadar menyanyikan rangkaian lagu popularnya tetapi lebih kepada perjalanan emosi bersama peminat.

Mengenai pilihan lagu, Melly tidak berkongsi lanjut tetapi beliau memberi petanda bahawa akan menjemput lebih tiga artis undangan untuk berkolaborasi dalam konsert tersebut.

Tambahnya, konsert kali ini penuh dengan elemen kejutan dan kepelbagaian dalam persembahan, serta menyajikan peluang menikmati gabungan suara dengan bakat berbeza.