SETELAH pihak Showpro Entertainment mengambil keputusan menunda Pesta Muzik Kuantan demi menghormati bulan Ramadan, satu tarikh lain telah ditetapkan dan penganjuran itu dibawakan dengan nama baharu.

Pesta Muzik Kuantan yang kini bertukar nama menjadi Konsert Ungu di Kuantan Bersama Artis Tanah Air 2024, akan dilangsungkan pada tarikh 4 Mei 2024.

Konsert yang dinanti-nantikan itu akan lebih dihangatkan dengan kemunculan artis undangan utama iaitu Ratu Rock Malaysia - Ella Aminuddin. 

“Memilih Ella sebagai artis undangan utama bukanlah satu keputusan yang susah, bahkan keputusan ini merupakan satu keinginan besar untuk kami menggabungkan legenda Rock Malaysia sendiri bersama legenda kumpulan muzik Rock Indonesia iaitu Ungu di atas pentas yang sama.

"Secara kebetulan juga, ia merupakan konsert di Pantai Timur buat julung kalinya untuk kedua-dua pihak,” ujar Pengarah Urusan Showpro Entertainment, Datuk Sivakumaran Nair.

Tambah beliau, pihaknya ingin mencatat sebuah pengalaman muzik yang bersejarah dan bermakna di Kuantan, sebagai satu penghormatan dan penghargaan kepada para peminat Ungu dan Ella di Pantai Timur yang juga turut ingin menikmati pengalaman konsert yang istimewa ini di negeri mereka sendiri.

"Menganjurkan konsert ini pada bulan Syawal sememangnya akan mengukir sebuah memori yang amat manis lagi indah untuk para artis dan para peminat yang dihormati," katanya yang menambah, selaku penganjur, Showpro Entertainment bertanggungjawab dan peka dengan semua situasi yang berlaku di dalam negara.

Konsert yang bakal berlangsung di di Stadium Darul Makmur, Kuantan itu turut disertai oleh Ara Johari, Naim Daniel, Eda Ezrin, Aswad Jalil, Achik Asrain dan Den Manjo.



Harga tiket: (Sejauh Mungkin) RM58, (Demi Waktu) RM88, (Cinta Dalam Hati) RM98, (Kekasih Gelapku & Seperti Yang Dulu) RM118,  (Gegar) RM128, (VIP B, Numbered Seating) RM388, (VIP A, Numbered Seating), RM448, (MIP, Numbered Seagting), RM628.

Tiket: https://www.ticket2u.com.my