Mana satukah yang bakal menjadi pilihan hati penonton Malaysia dengan keluaran dua filem animasi terkemuka “Bola Kampung The Movie” dan “The Croods” yang dilaporkan bermulakan tayangan secara serentak bermula Khamis.

Bola Kampung merupakan filem animasi tempatan kedua bagi menawan hati penonton selepas filem animasi pertama “Geng Pengembaraan Bermula” yang mendapat sambutan menggalakkan pada tahun 2009.

Kali ini, filem animasi tempatan itu dilaporkan mendapat khidmat nama-nama besar sebagai penyumbang suara antaranya, Datuk Aznil Nawawi, Afdlin Shauki, Deanna Yusoff, Ezlynn dan Marsha Milan.

Manakala, The Croods pula diterbitkan Dreamworks yang cukup terkenal dengan kualiti yang tinggi selain menampilkan suara dari pelakon antarabangsa, Nicolas Cage dan Emma Stone.

Menariknya, lagu tema The Croods ini dinyanyikan penyanyi Malaysia, Yuna bergandingan bersama Owl City yang berjudul “Shine Your Way”.


Lagu ini dipercayai juga mampu menjadi daya penarik terbesar bagi penonton menyaksikan animasi mengisahkan tentang kehidupan keluarga zaman pra sejarah ini.