KUALA LUMPUR: Sempena Hari Ibu, semua pelanggan dapat meraikan ibu bapa yang dikasihi dan menikmati filem dan siri Hollywood, Korea, China dan tempatan bersama mereka di Astro melalui TV, On Demand dan Astro GO, dengan selamat di rumah.

Pelanggan boleh menstrim filem perdana serta drama muzik mini Korea, Spark, mengenai seorang lelaki yang berubah setelah kemalangan dan K-drama, 'The Miracle' berkisar tentang saudara kembar dan gangguan yang dihadapi mereka di sekolah, kedua-duanya tersedia di On Demand.

Program makanan budaya China, Taste of My Home, yang mengisahkan tentang makanan buatan sendiri dan ikatan keluarga, tersedia melalui 'Wah Lai Toi' di On Demand.

Sementara telemovie tempatan, Ibu Belum Mati mengisahkan hubungan antara ibu dan anaknya akan disiarkan pada pada 8 Mei, jam 9 malam melalui Astro Citra (Ch 108).

Nikmati juga On Demand dan di Astro GO untuk drama China seperti Mother to Be yang mengisahkan selok-belok kehidupan selepas perkahwinan.

My Guardian Angels pula mengisahkan drama fantasi mengenai penjaga misteri, U Motherbaker, drama komedi keluarga Taiwan mengisahkan seorang ibu tunggal yang berjuang untuk menjaga keluarganya dan Imperfect Love yang mengisahkan harapan seorang ibu.

Sementara siri drama tempatan Sepenggal Puisi pula mengisahkan dua keluarga di Indonesia dan Malaysia.

Selain itu, pelanggan dapat menikmati filem-filem Hollywood, drama K dan rancangan Islam berikut seperti filem pemenang anugerah Hollywood Lady Bird, drama komedi mengenai seorang gadis muda, dan Three Billboards Outside Ebbing, Missouri, sebuah filem drama jenayah mengenai seorang ibu yang mencari keadilan untuk anak perempuannya yang tersedia di On Demand.

Drama The New Classmate pula merupakan kisah komedi Hindi, tentang seorang wanita bujang yang menghasilkan strategi untuk memotivasi anak perempuannya di On Demand.

Filem keluarga Korea, Mothers pula mengenai seorang wanita yang baru menjadi ibu tunggal dan menghadapi cabaran yang tidak dijangka daripada anak tirinya.

Oh! My Gran, sebuah K-drama tragis mengenai seorang ayah yang cuba mengesan saksi kemalangan anak perempuannya, dan A Little Princess, sebuah K-drama yang menyayat hati tentang seorang wanita yang bertemu dengan cucu perempuannya untuk pertama kalinya dan semua tersedia di On Demand.

Pelbagai rancangan tempatan termasuk rancangan keagamaan seperti Quran Tag with Ayesha S2, In Love with Tya (Episod 4), Naura Shares S12 (Episod 3), Girls Day In (Episod 4), Sembang Sisters (Episod 12); serta rancangan memasak dengan selebriti tempatan seperti Sedapur Bersama Nana Mahazan, Sedapur Bersama Zara Zya, dan Perang Periuk, di Naura (Ch 109 HD), On Demand dan Astro GO.

Selain itu, pelanggan dapat menonton kisah 'Si Tanggang' di Ibu Ampunkan Aku, sebuah siri yang tersedia On Demand dan Astro GO.