SHAH ALAM: Polis Selangor akan menggunakan semua sumber dan bantuan dari segi nasihat serta keselamatan dalam membanteras sindiket ah long yang cuba menawarkan pinjaman itu kepada mangsa banjir.

Itu kenyataan Pengarah Jabatan Pencegahan Jenayah dan Keselamatan Komuniti Bukit Aman Datuk Ramli Din ketika diminta mengulas laporan akhbar mengenai kehadiran pemberi pinjaman wang tidak berlesen atau ‘ah long’ yang mula menawarkan pinjaman kepada mangsa banjir di sekitar kawasan bencana di Selangor.

Jelasnya, beliau percaya Ketua Polis Selangor Datuk Arjunaidi Mohamed telah mengambil tindakan dalam hal terbabit.

“Saya percaya tindakan telah diambil oleh Datuk KP (Arjunaidi) dalam usaha menjelaskan kepada rakyat tentang isu-isu sebegini jadi.

“Nasihat juga diberikan melalui pegawai dan anggota-anggota polis di bawah polis di bahagian sektor. Sektor polis itu bermakna satu balai itu dibahagikan kepada beberapa sektor dan setiap sektor itu ada seorang anggota polis jadi kita akan gunakan semua sumber2 yg kita ada ini utk apa sahaja bantuan dari sudut nasihat, keselamatan dan sebagainya,” ujar Ramli.

Beliau berkata demikian selepas majlis penyampaian bantuan warga polis terjejas akibat banjir di IPK Selangor siang tadi.