AMPANG JAYA: Enam lelaki berpakaian wanita dicekup dalam operasi bersepadu di sekitar Pandan Indah di sini pada Sabtu.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Mohamad Farouk Eshak berkata, operasi bersepadu yang bermula pukul 10.30 malam itu turut melibatkan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) dan Pejabat Kesihatan Daerah Hulu Langat.

"Operasi bersepadu ini adalah bagi membanteras kegiatan tidak bermoral dan aktiviti kumpulan mak nyah di sekitar kawasan Pandan Indah, Ampang.

“Hasil dari operasi yang dijalankan, seramai enam lelaki yang berpakaian menyerupai wanita disyaki pondan yang menjalankan aktiviti maksiat dan tidak bermoral di sekitar kawasan pekan Pandan Indah, Ampang telah ditahan.

"Lima individu yang beragama Islam telah diserahkan kepada JAIS, manakala seorang individu bukan beragama Islam disiasat polis," katanya dalam kenyataan pada Ahad.

Mohamad Farouk berkata, MPAJ turut merobohkan dinding bilik yang dijadikan bilik sewa individu berkenaan tanpa kebenaran pihak berkuasa tempatan.

Tindakan itu katanya dilakukan mengikut Seksyen 79(3) Akta Parit dan Bangunan 1974 Akta 133.

Beliau berkata, hasil ujian saringan air kencing yang dibuat ke atas mereka yang ditahan mendapati seorang positif dadah jenis methamphetamine dan amphetamine.

"Lima individu beragama Islam disiasat di bawah Seksyen 30 Enakmen Jenayah Syariah (Selangor) 1995, manakala seorang individu yang bukan beragama Islam disiasat di bawah Seksyen 14 Akta Kesalahan-Kesalahan Kecil 1955

"Individu yang positif dadah pula disiasat mengikut Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952," katanya.