PUTRAJAYA: Anggota perkhidmatan awam berharap hubungan antara Jemaah Menteri dan penjawat awam terus diperkukuh dalam memastikan kelancaran pentadbiran serta penyampaian perkhidmatan yang cekap dan berkesan kepada rakyat.

Dalam ucapan tahniah atas pelantikan barisan Jemaah Menteri baharu, Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Mohd Zuki Ali turut menyuarakan harapan agar mandat dan tanggungjawab yang diberi dilaksanakan dengan adil, amanah dan berintegriti.

"Semoga mandat dan tanggungjawab yang diberikan dilaksanakan dengan adil, amanah dan berintegriti dalam membawa perubahan baharu kepada lanskap ekonomi dan sosial masyarakat demi pembangunan negara dan kesejahteraan rakyat," katanya dalam hantaran di Facebook rasminya hari ini.

DIARI 100 HARI KABINET KERAJAAN PERPADUAN PM ANWAR IBRAHIM

[LAPOR LANGSUNG] Senarai penuh Kabinet Kerajaan Perpaduan PM Anwar


Dua Timbalan Perdana Menteri dan 25 menteri Kabinet hari ini mengangkat sumpah jawatan di hadapan Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah di Istana Negara di sini.

Menteri-menteri itu mengangkat sumpah jawatan hari ini susulan pengumuman pembentukan Kabinet baharu semalam oleh Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim yang turut memegang portfolio Menteri Kewangan.

-- BERNAMA