Tindakan kanak-kanak lelaki meniti titi besi berhampiran sungai bertukar tragedi apabila dia tergelincir ke dalam sungai Parit Panjang, Kampung Lanai, di sini petang semalam.

Dalam kejadian jam 5 petang itu, mangsa Mohamad Aminudin Mohd Nazri, 5, dikatakan meniti titi besi tersebut ketika mengikuti kakaknya keluar menghantar rakan pulang ke Pondok Misbah Al-Falah yang terletak kira-kira satu kilometer dari rumah mereka.

Kakak mangsa, Nurul Jannah Mohd Nazri memberitahu, adiknya sempat memegang kayu pada tebing sungai tetapi tidak mampu berpaut kerana arus deras.

"Saya terkejut melihat adik terjatuh dan dibawa arus sebelum bertindak memaklumkan kepada jiran untuk meminta bantuan," katanya ketika ditemui Astro AWANI di sini.

Selain itu, ibu mangsa, Kalmawita Ya, 37, berkata ketika kejadian beliau sedang memasak dan tidak perasan anaknya keluar mengikut kakaknya dan terkejut apabila dimaklumkan oleh jiran mengenai nasib yang menimpa Mohamad Aminudin.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Baling, Penolong Penguasa Mohd Riduan Abd Malek berkata, pihaknya menerima maklumat berhubung kejadian itu kira-kira pukul 5.15 petang sebelum menghentikan operasi mencari dan menyelamat pada jam 8 malam atas faktor cuaca.

Bagaimanapun, katanya, operasi mencari dan menyelamat disambung pada jam 8 pagi ini dan setakat ini mangsa masih belum ditemukan.