Kembar perempuan berusia 29 tahun antara yang maut dalam kejadian kemalangan mengorbankan tujuh sekeluarga di Jalan Gua Musang-Kuala Krai dekat Renok awal pagi tadi.

Munira Ahmad Latif dan Mursyida Ahmad Latif meninggal dunia dalam kejadian tersebut yang membabitkan empat buah kenderaan.

Selain itu, mangsa-mangsa yang terkorban turut dikenal pasti. Menurut Utusan Online, mereka ialah Mohd Amin Firdaus Zakaria, 29; Norazami Mahat, 41; Raudataul Sayzwina Abdullah, 4; Nurhana Jannati Mohd Amin Firdaus, 5 bulan; dan Rifqi Norazmi, sebulan.



Manakala, lapan mangsa yang cedera ialah Wan Muhammad Khairi Wan Hanafi, 25; Muthu, 40 (pemandu lori); Rofa Ismail, 37; Muhammad Aqil Aliuddin Mohd. Amin Firdaus, 3; Kelindan lori yang dikenali Daniel, 24; Muhammad Fitri Mohd Saad, 21; Nurul Tasnim Jamaluddin, 25; Atifah Liyana Mohd Azalan, 23.

Dalam kejadian pukul 1.30 pagi itu, kenderaan yang terlibat ialah dua buah Perodua Myvi, sebuah Perodua Alza dan sebuah lori 5 tan jenis Hino.

BACA: 7 sekeluarga maut kemalangan jalan raya di Gua Musang

Menurut sumber, kejadian dipercayai berpunca daripada sebuah lori jenis Hino yang datang dari arah Kuala Krai telah memasuki laluan bertentangan lalu merempuh kenderaan yang dinaiki mangsa dari arah Gua Musang.

Mangsa yang cedera dan ketujuh-tujuh mayat telah dihantar ke Hospital Gua Musang.